In de bouwsector is het, net als in alle denkbare sectoren, van belang je te onderscheiden. Enerzijds doe je dat natuurlijk door boven jezelf uit (en, belangrijker, boven je concurrenten) uit te stijgen in kwaliteit, om meer te leveren dan de klant vraagt opdat deze je bij een volgend project zeker vraagt terug te komen. Anderzijds is het goed om op een positieve manier de aandacht op je te vestigen. Vandaar dat ik onlangs een leuke stunt bedacht om het bedrijf eens wat meer onder de aandacht te brengen, en iets anders dan petjes bedrukken met daarop je eigen logo kón niet geschikter zijn!
Allerhande artikelen naar eigen smaak en inzicht te personaliseren
Immers, welke klusser, doe-het-zelver of bouwvakker ken jij die géén petje op het hoofd heeft? Het lijkt of dit type mens (of, beter, dit type werkzaamheden) versmolten is geraakt met het petje en daarom leek het me een promotieartikel dat een goed effect zou genereren. Dat bleek inderdaad het geval te zijn en ondanks dat ik hiermee mogelijk mijn eigen glazen ingooi (omdat ik mijn concurrenten hiermee wellicht ook op ideeën breng), wilde ik mijn lezers er toch op wijzen. Doe er je voordeel mee – in welke sector dan ook. Het hoeft niet eens de bouw te zijn, want bij de webshop waar ik mijn petjes liet bedrukken heeft men relatiegeschenken en promotionele middelen op alle niveaus. Maxilia heeft namelijk bijna zestig verschillende categorieën waaruit gekozen kan worden, en naast petjes, hoeden en mutsen hebben ze dus ook een keur aan andere artikelen die alle bedrukt kunnen worden.